»

Thursday 12 April 2012

11/4/2012 Pertabalan AGONG... TSUNAMI...


Daulat Tuanku  &  TSUNAMI...



11 April 2012 diisytiharkan sebagai cuti umum sempena pertabalan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam.

Selamat bercuti semua!!!

Lagi best klu cuti hari Jumaat atau Isnin kan. Bercuti panjang lah kita. Tapi tak pe lah. Janji cuti kan :)

Pada tarikh ni jugak lar amaran TSUNAMI dikeluarkan di Malaysia oleh Jabatan Meteorologi Malaysia berikut susulan kejadian gempa bumi ke – 2 pada 8.8 skala richter yang dilaporkan berlaku di daerah Simeulue, Aceh dikira2 pukul 6.45ptg waktu Malaysia… Negeri2 utara tanahair diberi amaran berjaga2… org kuala muda kedah, langkawi penang serta negeri di pesisiran pantai sila berjaga2.. bagi org awam sila had lawatan ditepi2 pantai atau bercuti2 di pulau2…  Actually aku sekeluarga tidak lar tahu kes tsunami nih sbb tak tengok berita jam8 mlm sbb gie berjalan2 bershopping2 sehinga tiba rumah lebih kurang pukul 10 mlm.. jiran aku yg bagitau kes tsunami nih… 1st dalam kepala aku.. lusa mak ayah nak gie bukit tinggi (padang), Indonesia… ishhh bahaya nih… aku trus call parent aku Tanya dieorg tahu tak cite tsunami nih.. rupe2 nyer tak tahu jugak.. tak tengok berita… mmm.. aku pujuk mak ayah agar batalkan plan dieorg utk gie sane.. takpe lar duit burn pun janji selamat… mak ayah berpikir2 lagi sbb duit byk dah kluar.. tinggal lusa jer nak berangkat pergi.. hopely mereka berpikir panjang… esok aku akan surf info2 tentang tsunami hari ni.. nanti update kat mak ayah agar mereka x pergi sane.. risau dibuat nya…

Adam & rambut PENAN...
Berbalik cer cite hari nih .. hubby bawak kami anak beranak gie shopping.. jalan2… gie summit parade jer.. tapi puas jugak lar shopping … antara yg di sambar.. beg pouch hubby.. kasut adam.. kasut aisy xde saiz.. baju adam aisy alif.. x lupe baju aku sepasang dua.. .. games PS3 hubby… tangga 3 stage… gie makan subway.. yum.. yum.. awesome… footlong .. hehehehheh…. Siap gie saloon… bukan hubby dan bukan aku .. tapi adam.. sbb rambut die kene orter sbb dah kene gunting ngan kawan die kat blah depan tengah2.. ishhh tak leh wat per.. gunting style penan jer lar.. nasibb larrr… hubby aku bermurah hati membelikan aku Garment Steam Iron (ELBA)…mmm… gosok tetap gosok… anyway tq very much …


Adam Ikhwan, Nur 'Aisy Irdina Hany & Adam Alif..


muahhhh....



2 comments: